Yangon City FM

Yangon City FM is a radio station that serves the Yangon metropolitan area, broadcasting on the FM band at a frequency of 89.0 MHz and on the Internet. Operated by the city government, Yangon City Development Committee (YCDC), City FM is one of two radio stations available in Yangon. Yangon's sole FM station employs a pop culture-oriented format with a focus on Burmese and English pop music, entertainment programs, live celebrity interviews, etc. The station is highly popular, especially among the youth (mainly 20s and 30s ), as it provides an alternative to the dreary propaganda-laden programming of Myanmar Radio National Service.[2]

City FM has come under fire for playing popular albums of various artists without paying any royalties. The highly profitable station has steadfastly refused to compensate the artists citing the lack of copyright laws in Myanmar.[3][4]

Nonetheless, City FM has become a force in Myanmar's pop music scene. Its annual award shows are highly popular with the public, and artists vie to be part of the annual ceremony.[5] The VCDs of the award shows sell briskly, although perhaps ironically, most of them are pirated.

Since September 2009, City FM has used a 43 meters (141 feet) antenna atop an 11th floor of a downtown government building, and increased its range of broadcast to 80 km (50 mi).[6]

References

  1. ^ "Radio Stations in Myanmar (Burma)". Asia Waves. Retrieved 2009-01-04.
  2. ^ a b Min Zin (November 2002). "Keeping the Pulse of Burmese Airwaves". The Irrawaddy. Cite journal requires |journal= (help)
  3. ^ Aung Lwin Oo (2005-08-17). "Rangoon's City FM to Expand amid Copyright Dispute". The Irrawaddy.
  4. ^ May Thaw (2007-03-12). "Broadcasting options expanding". The Myanmar Times. Cite journal requires |journal= (help)
  5. ^ Kyaw Kyaw Tun (2006-01-09). "City FM names the most popular musicians of 2005". The Myanmar Times. Cite journal requires |journal= (help)
  6. ^ Khine Thazin Aung and Aye Aye Myo (2009-09-07). "To catch listeners, City FM widens net". The Myanmar Times. Cite journal requires |journal= (help)